Länsimetrohankkeen tavoitteena on, että asemat erottuvat yksilöllisinä toisistaan. Siksi kaikille asemille valittiin suunnittelun käynnistyessä omat luonteenomaiset teemansa.
Lauttasaaren ja Koivusaaren asemat muistuttavat toisiaan. Lauttasaaressa teemana on lumi ja jää. Molemmilla asemilla on pitkien liukuportaiden taustana valaistu lasiseinä. Lauttasaaressa lasiseinässä on pakkautuneen jään kuvio.Lauttasaaren asemalle on kaksi sisäänkäyntiä. Itäpään sisäänkäyntiaula sijoittuu liikekeskuksen viereen kadunkulmaan. Risteystä hallitsee lasisylinteri, jonka sisältä vinohissi- ja liukuporraskuilut sukeltavat risteyksen ali asemalaiturille. Sylinteriä kannattelee betonirakenteinen sienipilari, jossa voi nähdä muistumia Lauttasaaren vanhasta maamerkistä, Kotkankallion vesitornista. Läntisessä Gyldenintien sisäänkäyntiaulassa kaarevat katon vaaka- ja pystyrakenteet ovat näkyvissä. Rakenteet ovat vaaleaksi käsiteltyä taivutettua liimapuuta, ja ne muodostavat yhtenäisen pilari-kattopalkkikonstruktion. Rakennuksen vesikatto ulottuu kadun puolella maahan asti. Muut ulkoseinät ovat pääosin lasia. Vesikaton pinta on esipatinoitua umpisinkkilevyä. Viisikymmentäluvulle tyypillistä liuskekiveä on käytetty sivurakennuksissa modernilla tavalla lohkottuna ja vaakaan muurattuna. Pihakiveys ja massiivikivimuurit ovat mustaa gabroa. Materiaalisävyt on sovitettu lauttasaarelaiseen 1950-luvun värimaailmaan. Asemalaiturilla on valotaideteos. Teoksessa on 700 riippuvalaisinta, joiden valo reagoi matkustajien liikkeisiin.
Lauttasaaren ja Koivusaaren asemat muistuttavat toisiaan. Lauttasaaressa teemana on lumi ja jää. Molemmilla asemilla on pitkien liukuportaiden taustana valaistu lasiseinä. Lauttasaaressa lasiseinässä on pakkautuneen jään kuvio.Lauttasaaren asemalle on kaksi sisäänkäyntiä. Itäpään sisäänkäyntiaula sijoittuu liikekeskuksen viereen kadunkulmaan. Risteystä hallitsee lasisylinteri, jonka sisältä vinohissi- ja liukuporraskuilut sukeltavat risteyksen ali asemalaiturille. Sylinteriä kannattelee betonirakenteinen sienipilari, jossa voi nähdä muistumia Lauttasaaren vanhasta maamerkistä, Kotkankallion vesitornista. Läntisessä Gyldenintien sisäänkäyntiaulassa kaarevat katon vaaka- ja pystyrakenteet ovat näkyvissä. Rakenteet ovat vaaleaksi käsiteltyä taivutettua liimapuuta, ja ne muodostavat yhtenäisen pilari-kattopalkkikonstruktion. Rakennuksen vesikatto ulottuu kadun puolella maahan asti. Muut ulkoseinät ovat pääosin lasia. Vesikaton pinta on esipatinoitua umpisinkkilevyä. Viisikymmentäluvulle tyypillistä liuskekiveä on käytetty sivurakennuksissa modernilla tavalla lohkottuna ja vaakaan muurattuna. Pihakiveys ja massiivikivimuurit ovat mustaa gabroa. Materiaalisävyt on sovitettu lauttasaarelaiseen 1950-luvun värimaailmaan. Asemalaiturilla on valotaideteos. Teoksessa on 700 riippuvalaisinta, joiden valo reagoi matkustajien liikkeisiin.